Ako zvládnuť karanténu vo fyzickom aj mentálnom zdraví

Ako zvládnuť karanténu vo fyzickom aj mentálnom zdraví

25 novembra, 2020

Cvičím doma a je mi dobre Aneb Karanténa po Slovensky

Keď píšeme tento článok je streda prvého apríla, alebo utorok, možno štvrtok…
Počkajte, treba to vygúgliť…

Svet je trochu hore nohami, ale situácia vonku sa rozhodne na prvoaprílový vtip nepodobá.

V príleve informácií z každej strany je zložité udržať si prehľad. Všetci sa so situáciou vyrovnávame tak, ako najlepšie vieme.

Ale aj v týchto dňoch si pamätajte, že Cvičisko je tu pre Vás. Chceme Vám pomôcť tým, čo nám ide najlepšie. Lebo ako sami viete, cvičenie je nielen o fyzickej, ale aj psychickej pohode.

No a my plánujeme, zarovno s Vami vzísť z tejto situácie ešte silnejší (doslova!:)

Preto pre Vás pripravujeme série videí alebo recepty, aby sme Vám aspoň virtuálne spríjemnili tieto dni. Snažíme sa najlepšie ako vieme, aby sme vás motivovali a naďalej vzdelávali.

Ako spätná väzba, nás zase motivuje a poháňa, keď s nami zdieľate fotky, videá a správy dokumentujúce vaše tréningy. Takže aj my ďakujeme Vám!

Na druhej strane si uvedomujeme, že tá motivácia tam nie je každý deň. A aj to, že niekomu sa hľadá ťažšie ako inému. Preto Vám chceme dať najavo, že je v poriadku, keď sa na cvičenie necítite, nemáte na to možnosť alebo priestor.

Všetky tieto varianty sú normálne, a my to chápeme. Dokonca sa tiež tak niekedy cítime 🙂
Preto by sme v tomto blogu chceli spomenúť body, ktoré by vám mohli pomôcť, ak to proste “úplne nedávate”.

Porozprávali sme sa preto s klientkou, ktorá je tiež psychologička a spolu zhrnuli tieto rady:

  1. Ak nie ste ok, povedzte to nahlas. Nezabúdajte, že je OK občas nebyť OK. Dôležité je, ale definovať si prečo. Čo je ten kameň úrazu a čo jednoducho nezvládate.
  2. Teraz si zoberte pero a papier. Pomaly si napíšte, čo by vám pomohlo. Ak je toho viac, treba začať s jednou vecou a pokračovať postupne. Berte to krok, za krokom.
  3. Urobte si krátky rozvrh. Stačí na deň alebo dva dopredu. Nič komplikované, len rutinu, ktorá je v týchto dňoch veľmi dôležitá.
  4. Do rozvrhu zahrňte aspoň jedno nové hobby. Niečo, čo si sa chcel/a už dlhšie naučiť. V čom by ste sa chcel/a zlepšiť. Hlavne aby vás to bavilo 🙂
  5. Zamerajte sa aj na pohyb. Ak máš malý priestor na cvičenie zapnite si kedykoľvek cez deň hudbu. Vypeckujte obľúbenú pesničku a zatancujte si, alebo si dajte jednoduchý strečing, či meditáciu.
  6. Škrtajte! Toto je naša obľúbená časť (okrem cvičenia, samozrejme).
    Motivuj sa tým, že absolvované aktivity a úlohy si vyškrtnete zo zoznamu. Verte nám, pomáha to – máme to odskúšané.
  7. Vyberajte si čomu venujete svoj čas. Vymažte si účty na sociálnych sieťach, ktoré na vás pôsobia negatívne. Vyraďte si čas cez deň na prečítanie správ z overených zdrojov.

 

A pokiaľ cítite, že Vaše problémy sú vážnejšie, trvajú príliš dlho, a nemáte doma pocit bezpečia, tak vyhľadaj odbornú pomoc.

A nezabúdajte, Cvičsko Tím je tu pre Vás, Kamaráti 🙂